torsdag 22 mars 2012

Protesen är i

Idag åkte vi till Sahlgrenska för besök hos protesteknikern. Luna fick sin första genomskinliga protes.
Hon hoppade upp i stolen och vi pratade en stund, kollade på protesen men när det var dags för insättning ville hon sitta i mitt knä.
Det gick hur bra som helst, hon sa ingenting. Lyssnade på hur hon skulle titta och den passade perfekt.

Lät den sitta en stund sen fick jag se hur jag skulle göra om jag behövde ta ut protesen. Då blev Luna lite ledsen, skaver lite mot ögonlocket eftersom man måste hålla ut protesen lite för att inte skada ögat.
Sen sattes den tillbaka, gick bra även denna gång.
Hon är min kämpe, helt otroligt vilken trygg tjej trots allt hon varit med om <3

Ska tillbaka om 2v för att sätta in en större protes sen ska hon på semester så bytet efter det dröjer 4v.

Efter sjukhusbesöket åkte vi till Ikea, åt mat, kollade grejer och avslutade med en mjukglass.

Åkte och hämtade Julia på dagis och åkte hem. Spenderade resten av em ute på gården.
Julia hade varit på besök i skolan, som hon väntar på skolstarten. Helt otroligt att min lilla tjej ska börja skolan.

Har ringt hjärtmott idag igen och lämnat meddelande men fortfarande ingen läkare som ringt upp...

Ögat med protesen har kladdat en hel del sen i em men protesen kan sitta i så länge inte ögat är rött och irriterat.
Ska ha telefonkontakt med protesteknikern imorgon för att stämma av hur det går och om vi behöver komma in för en koll på tisdag.

Ska även ringa sektionsledarna imorgon igen och höra hur Luna ligger till och tjata lite. Nu blir dom inte av med mig förän op är gjord.

1 kommentar:

Harry sa...

Härligt att det gått bra så långt håller tummarna att det går bra forsättningsvis med // kram Pappa/ Morfar :)