tisdag 6 mars 2012

Öppnis och vardag

Idag har vi varit på öppnis för ensamstående föräldrar. Brukar vara lite barn då så vi passar på.
Satte upp tofsar på Luna innan vi åkte men dom åkte ur efter 10min.
Barnen lekte och pysslade sen lite mellis och sångstund.

Lagade mat när vi kom hem, banan kassler m ris.

Även pratat med kontakt ssk lite om kat och Lunas mående. Hon tyckte jag lät lite uppgiven. Jo lite så är det, jag kan inte skynda på något i Gbg och allt står still till dagen då sista op är gjord. Väntar på att Anders ska ringa och berätta vad som sagts på konferensen men det dröjer nog till nästa onsdag eller onsdagen efter det. Väntan känns så lång men förhoppningsvis är målet nära.
Maten går sådär, inga mängder direkt.

Luna mår likadant som innan, hon orkar leka och någon som inte vet om hennes hjärtfel ser inget annorlunda.
Men jag ser- allt för bra kanske. Varit hemma med henne 24/7 i över 2,5år.

Luna förstår inte, hon kör på till hon tar slut pausar en stund och igång igen.
Hemma är det inte så stora ytor att leka på så det brukar gå bra, om hon inte hoppar upp i min säng och går runt. Då tar orken slut, riktigt slut.

Mardrömmarna kom som ett brev på posten efter katen. Får se hur länge dom håller i denna gången.

Imorgon ska jag ringa och fråga om vi ska till Sahlgrenska på torsdag eller inte. Konstigt att jag alltid ska behöva kolla upp sånt men det är så vården fungerar...
Måste ju hinna ta reda på vilken typ av narkosmedel och metod de använder, hur mycket och hur länge för att sedan rådgöra med Anders i Gbg.

Ska även på möte inför Julias skolstart imorgon kväll. Fick reda på det igår kväll av Anna. Satt lappar på dagis, fattar inte varför inte sånt skickas hem istället.

Inga kommentarer: