tisdag 17 januari 2012

Min lilla kämpe

Trots alla jobbiga stunder är Luna en solstråle, en riktig kämpe <3

Idag var det dags för ännu ett sjukhusbesök. Började med ett EKG, hon låg alldeles stilla hela tiden och plockade bort ett par lappar efteråt. Sen togs vikt 11920g och längd 82,5. Syre låg på 86% som vanligt.

Läkaren tyckte inte vi behövde göra ett ul då det senaste innan jul såg bra ut.
Pratade lite om Lunas yrsel och han höll med om att någon kramp el ep verkar det inte vara.
24h EKGt såg bra ut, testerna på gluten och sköldkörtel visade inget- som jag visste.
Berättade att Luna kräks, detta tyckte han behövde utredas men jag gav honom en riktigt arg blick. Då hejdade han sig och tyckte vi kan ta det efter katen.
Vi ska även få träffa en endikrinolog för att utreda varför Luna inte växer.

Fick brev från Sahlgrenska idag om att dom fått remissen från dsbus, snabbt jobbat. Ögonläkaren sa att hon skulle försöka snabba på det lite men det verkar gått sådär, vi kommer få kallelse om ca 3 månader!

Luna vet verkligen hur hon ska få som hon vill. Tog 2 klistermärken när jag pratade med läkaren sen blev han även av med sitt stetoskop, hehe. Hon vet precis hur det ska användas så hon satt och lyssnade på sig själv.

Efter vi var klara åkte vi hem, åt en snabb lunch och iväg igen till stan. Tog en fika och köpte några nya tröjor till Julia.

Väl hemma igen var Luna trött så hon la sig i min säng och somnade.
När hon vaknat hade hon jätteont i fötterna, haltade runt och var ledsen.
Tog upp henne och satt å myste en stund.
Fötterna var lite blå men varma, udda kombo. Läpparna och händerna var ännu blåare men det gick över när hon suttit ner ett tag.

Efter kvällsmaten fick barnen bada, dom blev inte renare direkt. Luna kräktes upp det lilla hon fått i sig *svordom*
Bytte vatten och lät dom bada en stund till.
Nu sover dom gott, funderar på att lägga mig med. Huvudet är inte min kompis för tillfället.

Inga kommentarer: