torsdag 5 januari 2012

Hemma jämt

Lugnare än så här kan det inte bli, ett barn i varje soffa. Kan inte ens ge varandra ett tjuvnyp, vilket händer väldigt ofta nu för tiden.
Kanske har något att göra med att vi suttit hemma och möglat i snart 2mån.

Jag blir snart knäpp av att bara va hemma. Vill ut, jobba, plugga någonting inte bara sitta!
Kanske blir det av till hösten, kanske nästa höst. Någon gång blir det iaf, kommer aldrig bli någon hemmafru.

Visst känns det bra att inte ha hamnat i ekorrhjulet med jobb, hämtning och lämning på dagis. Att faktiskt få ungås med mina barn under småbarns åren inte bara på kvällar och helger. Den tiden går så snabbt. Fick hem papper från kommunen idag om att Julia ska börja skolan. Det har snart gått 6år sen jag blev mamma, vart tog dessa år vägen?
MEN det hade varit skönt att ibland få lite tid för mig själv då jag kan göra precis vad jag känner för. Kunna ta en promnenad på kvällen och bara rensa tankarna, det skulle vara så skönt.

Inga kommentarer: