söndag 11 december 2011

Sömn?

Ikväll lyckades jag för en gång skull somna tidigt, bara att det blev i soffan framför 2 och 1/2 men.
Vaknade till efter en stund, kan inte sova länge i soffan.
När jag släckt ner överallt, kollat till barnen och borstat tänder blev jag pigg. Legat och kollat i taket över 1h.
Så irriterande.
Somnat runt 2 i ett par veckor så hade varit skönt att somna tidigt.
Fördelen med att somna sent är att jag inte behöver gå upp så många gånger med Luna. Man blir ganska trött av att gå upp minst 2 gånger per natt ändå.

Nu har det gått 1v sen jag åt mat, druckit shake istället. Bara 1v kvar, sen börja introducera lite mat.
Julafton kommer jag äta vad jag känner för. Det är inte vad man unnar sig ibland som gör att vågen visar +, det är alla vanor. Lätt att glömma.
Jag har kommit på maträtter jag inte gjort på länge, helt otroligt vad mycket tid som går åt till att tänka på mat.
Kom på mig själv igår att stå och nästan dregla över nudlar- Julias önskemål.
Luna har ätit bra i några dagar men idag har matintaget inte varit någon höjdare, vätskeintag går bra iaf.

// Mikaela

Inga kommentarer: