måndag 24 oktober 2011

Tapetserat och mat tjöt

Nu är barnens rum färdig tapetserat, äntligen :)
Imorgon ska jag flytta in bokhyllorna och resten av alla grejer- efter jag sorterat. Snart jul och det blir inte direkt mindre saker där inne...

Har varit en sväng på Vc för att kolla Luna med, hade 39,1 när hon vaknade i morse. Var bara lite röd i halsen vilket är helt normalt vid förkylning, skönt att kolla upp det iaf. Natten var inte bra, blev inte mycket sömn. Hoppas att hon sover inatt.

Mat och vätske intaget är minst sagt katastrof. Kräker fortfarande när jag sondar så försöker ge henne vätska i alla former via munnen. Glass vägrar hon, gjorde smothie på blåbär/hallon, yoghurt och lite mjölk. Hon tog två klunkar och kaskadkräktes.
Hon klarar verkligen inte lite trögflytande konsistens. Lyckades få i henne någon tesked grädde efter lunchen (min lunch alltså) annars har hon inte ätit alls sen i förrgår.
Kissar lite dåligt, satte matdroppet på vanlig hastighet. Bara hoppas att hon inte kräks.
Jag erbjuder allt jag kan komma på, skriver upp och räknar dessa jävla millilitrar.
Visar inget för Luna men shit vad jag blir stressad när hon inte får i sig den viktiga vätskan! Mat klarar man sig utan ett par dagar men inte vätska, speciellt inte Luna.

Imorgon hoppas jag hon mår bättre och dricker ordentligt dvs mer än 500ml. Annars blir det kontinuerlig matning med pump. Idag har hon fått i sig knappt 300...

3 kommentarer:

famgranath sa...

Usch stackars Luna, och dig! Hoppas hon får behålla mer imorgon och att nattdroppet hjälper. Det är så jobbigt när man inte får ihop millilitrarna hur man än försöker! Kram på er.

M sa...

hua Mikaela, 300 är inte någonting ju... tycker vi sliter som djur, men iallafall kräks han ju inte...
blir ju en så ond cirkel av allt, ingen ork, ingen mat,ingen vätska, humöret... hoppas det är en snabbt övergående infektion så söttrollet snart är ikapp igen :-)

Vendela sa...

Hejsan,
vad härligt med nytapeterat rum. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela