tisdag 11 oktober 2011

Fixardag

Klockan 6 var det dags att gå upp i morse efter Luna fick en hostattack och kräktes. Halvt medvetslös och ändå lyckas man parera kräket, skillad eller bara tragiskt jag vet inte.
Jag gick och la mig igen, orkade inte upp förän 11 då började jag röja och sen städa. Skönt att ha det gjort.
När städningen var klar åkte vi ner till Knalleland och träffade Linn. Köpte var sitt par vinterskor :)
Åkte hem och började tvätta, var ute 1h medan vi väntade på att första omgången skulle bli klar.
Tog på Luna en fodrad flece, tunnare vinterjacka, fodrade överdragsbyxor, mössa + vantar och hon var iskall å blå som en smurf. Då var det ändå 10 grader ute. Vad ska jag ta på henne i vinter när det är -10?!
Får väl hålla oss inne typ 6 månader, jippi.
På kvällen stekte jag pannkakor, Julias favoriträtt :) Luna åt 1/2 plätt (stavning?) hon brukar inte gilla det. Roligt att se henne stoppa in i munnen, tugga och svälja.

2 kommentarer:

famgranath sa...

Nämen vilken söt liten smurf! ;-) Vad jobbigt att hon ska ha så dålig ork fortfarande. Jag trodde hon skulle ha mer ork efter denna op... =(

Lisa sa...

Vet du vad, vi måste vara på Kristina att vi också ska få gortexvantar till våra barn såsom Vincent och de hjärtebarnen får. Therese skulle kolla upp vem som fixar det hos dem men jag ska fråga nästa gång vi åker till sjukhuset! Det vore ju bra om man kunde få vantar som hjälpmedel...det är ju sjukt dyrt med vinterkläder. Än så länge har jag köpt skor och overall och ett par vantar bara det gick ju på 2000....
Jag köper Hestra vantar till Harry, de är riktigt varma....men det känns som att inga kläder är varma nog iaf.
De måste ju ändå andas in den kalla luften...