fredag 16 september 2011

Stress

Innan jag fick Luna var stress bara något man kände när man hade bråttom någonstans eller hade något jobbigt framför sig.
Så är det nu med men finns en annan typ av stress som är konstant.
En stress som ibland ger huvudvärk, tryck känsla över bröstet och hjärtklappning. Har haft det hela kvällen.
Vet inte vad som fick bägaren att rinna över, tandläkarbesöket, den kommande ögonundersökningen eller Lunas mående. Kanske var det allt det där plus det vanliga jag går och bär på - ovissheten om framtiden och den vanliga problematiken med en hjärtis.

Läste lite om stress, vad man kan göra åt den. Man skulle försöka undvika det som gör en stressad, inte så bra råd till mig. Går ju knappast att undvika undersökningar, op osv.
Så det är bara att hänga i.
Nu har jag skrivit av mig lite tankar så nu ska jag försöka sova.

1 kommentar:

famgranath sa...

Usch det låter inte bra att du blir så stressad, men jag förstår varför. Du skulle behöva ha någon att prata med kanske, att få sätta ord på oron kan ibland hjälpa. Kram vännen. Du är superstark som fixar det ensam!!