fredag 23 september 2011

Ögonundersökning på G

Idag kom kallelsen till Ögonmottagningen. Trodde vi skulle träffa samma läkare som dom andra 2 gångerna men nu är det en ny.
Den 31 okt ska vi dit så dom kan ge henne pupillvidgande ögondroppar, lysa i ögonen, kolla synen och till sist komma fram till att inget har förändrats. Det dom vill kolla är att hornhinnan i det lilla ögat ser okej ut och att det inte växer någon tumör där inne (oftast godartad) Har försökt mäta trycket i ögat med men för att det ska gå måste barnet vara lugnt- lycka till när du håller en maskin mot ögat i minst 10 sekunder.
Förra gången höll dom upp skyltar med olika bilder på, började med en jätte klar bild så när dom började få svaga konturer tappade Luna minst sagt intresset. Då hade hon bara hade ett par bilder kvar.
Det tyckte dom gav en indikation på att hon inte ser så bra?! Hon ser saker som jag inte ens ser med linser så så dålig kan den inte vara...
Jag efterfrågade INTE en syn undersökning när jag ringde. Jag vill ha en plan och åtgärder som ska hjälpa Luna. Jag ger blanka f*n i att hon inte ser ut som alla andra men det kommer inte våra "medmänniskor" att göra.

Jo, jag är jätte nöjd med vården Luna får *ironin dryper*

Inga kommentarer: