torsdag 14 juli 2011

Shopping och sjukhus

Igår var vi i knalleland och shoppade lite kläder till barnen och mig. Julia fick några tröjor, både lång och kortärmade. Luna fick ett par rosa bamse byxor som jag kollat länge på, nu var dom på rea sen fick hon ett par leggings med. Nu behöver hon bara lite nya tröjor i s 80 men problemet är att på baby avd finns nästan bara bodies. Längtar till hon kan ha s86 så hon slipper baby avd.
Jag fick 2kjolar och en bok, Shutter island.
Efter shoppingen åkte vi hem och åt lunch, Luna sov middag sen var det dags att börja tvätta. Gick till netto en sväng och sen var vi ute och lekte en stund innan det var dags för kvällsmat.
Tycker sommarvärmen kan komma tillbaka igen så man kan åka och bada, sova i stugan.

Idag åkte vi till sjukhuset igen för att ta ett nytt crp. Luna skrattade när sköterskan stack henne, lite knäpp ;) Denna gången låg det bara på 10 :) Efter 1v med feber är den äntligen borta. Hon har fått små utslag som kommer och går så passade på att visa upp dom med när läkaren gick förbi men det var inget :) När man trycker på utslag (prickar) och dom blir vita är det ingen fara men är dom röda ska man kolla upp de, alltid lär man sig något nytt.
Glömde återigen fråga om jag ska fortsätta med syremätningen eller om jag kan lämna tillbaka den. Får väl ta det nästa gång, om ca 3mån om jag kommer ihåg ;)

Inga kommentarer: