torsdag 5 maj 2011

Tappat bort minnet?

Idag har vi varit och kollat Lunas hjärta med ul och det såg bra ut men shunten börjar bli för liten så en op är nödvändig. Hjärtat orkar inte syresätta henne när hon anstränger sig, ex skriker. Ringde och bekräftade op tiden den 15e juni och sa att vi gärna tar en återbudstid innan.
Men med vår vanliga otur kom det in 5 barn akut igår varav 4 var nyfödda. Det kan ta tid innan dom är op:ade och får åka hem. Vid första op var vi i Gbg 1mån, 5dagar på iva.
Hon väger 9845g nu, 10kg närmar sig :)
Höjde hennes medicin (asa) till 50mg morgon och kväll. Läkaren trodde Luna skulle bli medicinfri efter op, om det blir så vet jag inte men det är en av de saker jag drömmer om.
Gjordes ett ekg när vi var på kontroll, helt onödigt då Luna aldrig haft rytmrubbningar eller avvikelser. Nu har hon 6 illröda ringar på bröstet för att den icke svensktalande sköterskan drog bort plattorna utan att använda remove. När det var klart frågade hon Luna om hon ville ha en klubba, utan att kolla med mig först. Blir galen på sånt, vill inte att Luna äter godis stup i kvarten (hon brukar få klubba av personalen när vi är på sjukhuset). Imorgon ska hon göra ett 24h ekg, är inte särskilt road av att göra ett sånt igen... Ska se till att få med mig ett ordentligt lager med remove servetter.

Har börjat glömma saker, jag som ALLTID haft koll på allt och alla. Har väl varit lite mycket det senaste. Den senaste veckan har jag lyckats missa ett bvc besök, en ul kontroll och idag skulle jag och Julia varit hos tandläkaren- trodde det var imorgon men som tur var hade hon en tid då med.

Inga kommentarer: