onsdag 20 april 2011

Utedag

Dagen igår var jättemysig, gick till en lekplats och grillade korv sen gick vi hem och lekte på gården. En heldag ute, gick ut 9.30 och kom in 18.30 :)
Lagde tacos och sen fick barnen bada, det behövdes. Skitiga barn är lyckliga barn sägs det, Julia och Luna var jättelyckliga igår isof ;)
Luna tuggade några majskorn som hon sedan slängde lite hur som helst, detta avslutade hon med att smörja in fötterna med creme fraiche haha. Tror hon har missuppfattat vad mat används till.

Bytte knappen igår med, fy vad det var obehagligt. Ballongen hade inte dragit ihop sig som den skulle så fick dra hårt för att få ut den. Många åker till sjukhus vid första bytet men det tyckte jag var onödigt. Var nära att jag gav upp när den satt så hårt men då hade någon annan fått göra det istället. Hellre "plåga" henne själv än låta någon annan göra det.
Hon slutade skrika så snart den nya knappen satt på plats och jag sa att det var färdigt. Trodde hon skulle vara öm efteråt när jag kopplade på matdroppet men hon reagerade inte ens :)

Idag ska vi bara vara hemma och slappa, regnar ute så inte direkt lockan de att gå ut. Ikväll ska jag åka och träna :) Imorgon åker vi till skåne och hälsar på Andreas familj och vänner :)


Insmorda fötter ;)


Inga kommentarer: