söndag 6 mars 2011

På bättringsvägen

Nu börjar vi äntligen bli bättre, varit feberfria ett tag men grymt förkylda. På onsdag är sista dagen för penicillinet -för denna gången :)
Maten går inte så bra just nu och hon har fortfarande en hel del kräkningar. Gjorde köttfärslimpa med potatismos till lunch. Luna åt men när jag tagit bort tallriken hostade hon till och allt kom upp igen. Sånt gör mig så less, känns som det inte är någon idé att anstränga sig.
Matpumpen krånglar vissa kvällar ofta helt utan anledning men skulle inte vilja vara utan. Den tar bort en hel del press på att jag ska få i henne mat dagtid. Är inte lätt att försöka hålla vätskenivån uppe när hon kräker upp i stort sett allt jag ger henne vissa perioder. Om hon inte varit så rörlig hade jag kunnat ha matpumpen även dagtid på låg hastighet men att springa efter henne med en droppställning känns inte särskilt lockande. Får samla ork till att testa mig fram vilken hastighet och mängd som passar på dagen, har redan lyckats på natten. Då äter hon 30ml/h går det snabbare kräks hon.


Igår åkte vi till farfars lägenhet, skulle dela upp sakerna. Många minnen har tyvärr försvunnit då det var ca 6år sen jag var där senast. Hittade iaf ett par minnes saker, vilket var det enda jag var ute efter. Sen blev det 1 stekgryta och lite andra saker med.
Efter det åkte vi hem till mamma och pappa. Linn hade varit hemma så hon gjorde maten, klyftpotatis, fläskkotletter och tsatziki. Till efterrätt blev det chokladmosse med halloncrisp, var ganska mätt när vi åkte hem.

1 kommentar:

famgranath sa...

Apropå matpumpen, kan hon inte sitta i en matstol på dagen och äta. Det gör Leo.
Jag vågar inte koppla dropp på natten, ifall han skulle kräkas.