måndag 13 december 2010

Bakat

Igår åkte jag hem till mamma och pappa och bakade wienerchoklad. Tog en stund innan jag kom iväg eftersom bilen satt fast. Snöskottningen vid vägkanterna är som ett stort skämt. De parkerade bilarna står snart mitt i vägen, likadant varje år. Pappa fick åka från Gånghester för att dra loss mig. Hade stor lust att ringa bärgningsbilen och skicka räkningen till gatukontoret... Men ska ringa och säga att dom MÅSTE skotta innan det händer en olycka eller nått p.g.a alla bilar.Chokladen var jättelätt att göra, tog typ 20min :)

Idag var vi på luciafirande på Julias dagis. Skulle vara där 6.45, vid 6.15 fick jag dra upp barnen. Dom var inte direkt villiga att gå upp, hehe.
Julia var pepparkaksgumma, såg ut som en liten michelin gubbe när hon hade jacka under :) Hon sjöng detta året iaf, första gången.
Luna var sådär road av att vara ute i kylan, hennes läppar va väldigt blå så vi gick in en stund och fikade innan vi gick hem igen. Julia stannade kvar på dagis.


Vi hann inte va hemma länge innan vi skulle iväg igen. Idag stod det ultraljud, vikt, pox och rs-sprutor på schemat. Ul såg bra ut, poxen låg på 81% och vikten på 8590g.
Innan vi gick till barnmottagningen hämtade jag ut RS antikropparna. Det är verkligen inte billigt, totalt 14000kr per gång - Mer än var jag får ut i månaden. Tur att det finns högkostnadsskydd säger jag bara. 1dos per månad fram till maj så det blir några stycken.
Eftersom hon väger såpass mycket får hon 2 sprutor, en i varje ben. Får la se hur kvällen/natten blir. Brukar vara ganska skrikig och orolig efteråt.

2 kommentarer:

famgranath sa...

Behöver ni betala för RS-sprutorna? Vi betalar inget för dem.

Mickis.H sa...

japp men dom går på högkostnadsskyddet. Den summan är inte svårt att komma upp i när man har ASA kaplar.