måndag 15 november 2010

Nya maten

Idag kom den nya sondvällingen, Nutrini fiber. Luna tyckte inte alls om den, efter 1 klunk flög flaskan iväg. I morse drack hon 100ml av minimax och den vanliga vällingen men nu är vi tillbaka på ruta 1 igen. Hoppades att hon skulle slippa kräkningarna denna gången men igår var dom tillbaka. Började igår kväll, en kaskad när hon satt i matstolen. Imorse drog hon sonden när hon låg i sängen med mig utan att jag märkte något. Tänkte ge henne chansen att visa att hon kan äta själv men när hon skulle ta penicillinet gick det inte. Hon kräktes upp det 3 gånger, då satte jag sond igen vilket gick ganska smärtfritt denna gången. Fått in tekniken nu kanske. Tyckte det var lite tråkigt att behöva sätta den bara för medicinen men nu vägrar hon ju maten med så då behöver hon ju den ändå. Hoppas hon vänjer sig vid smaken, vill kunna se hela hennes söta ansikte utan en slang och massa tejp.
De 2 senaste nätterna har varit förjävliga rent ut sagt, mycket vaken och skrikig. Inatt somnade hon 00.45 och vaknade 4.30. Julia vaknade också men när hon upptäckte att playhouse disney inte börjat kom hon och la sig jämte mig i sängen. Blev ganska svettigt efter en stund, vi lyckades somna om i 1h innan det var dags att gå upp.
Nu är Julia på dagis så jag och Luna sitter och slappar. I em ska mamma komma och hämta Julia, Linn ville ha henne lite och det tackar jag inte nej till.

Igår var Julia på bowlingkalas, hon var jätte nöjd när hon kom hem. Tyckte att vi skulle åka och spela idag igen ;) Jag och Luna var hemma för att inte smitta någon men snart är hon smittfri :)
Febern är borta med så det går åt rätt håll. Läkaren som jobbade i lördags hade ringt när vi sov men hoppas hon ringer snart igen.

1 kommentar:

famgranath sa...

Usch stackars er. Hoppas att hon snart vill äta själv igen och att kräkningarna försvinner igen! Skickar en stor kram.