onsdag 1 september 2010

Barnavdelnigen igen

Igår fick jag åka in med Luna igen. Hon var blå hela dagen och låg lågt i syre. Pendlade mellan 60 och 70%.
Ringde in vid 6 på kvällen då hon låg på 58%. Sköterskan som svarade visste inte mycket om hjärtfel, hon frågade vad hon kunde göra. Jag sa att det är sagt att jag ska ringa om Luna ligger lågt. Jaha fick jag som svar. Sen fick jag prata med en läkare.
När vi kommit in tog dom crp, syrabas, kollade poxen som då låg på 80%. Så typiskt men jag börjar undra om de maskinerna stämmer då hon alltid ligger så högt där. Blodproverna visade inget.
Va påväg hem när läkaren sa att dom ville ha Luna under observation under natten. Bara att gå upp till barnavdelningen.
Kopplade upp henne på pox under natten, dippade lite innan hon somnade. Syret låg bra på ca 77% men pulsen var lägre än normalt. När hon varit vaken en stund började hon dippa igen, gjordes ett ultraljud. Visade inga förändringar. På fm kom läkarna in och kollade till oss. Efter lunch blev vi utskrivna.
Skulle komma tillbaka om hon dippar igen men jag ser ingen mening med det då dom inte gör något åt det i alla fall. Dom försökte förklara att hennes låga pox hemma berodde på att våran masimo kanske är sönder. Men varför hon legat lågt på sjukhuset med hade dom ingen bra förklaring på...
Väntar fortfarande på att Anders från Gbg ska ringa och säga vad som sagts på torax konferensen. Hon behöver verkligen få göra en op nu, detta håller inte längre. Får hon en luftvägsinfektion vill jag inte veta hur lågt hon kommer sjunka i saturation.

Inga kommentarer: