fredag 8 januari 2010

Kontroll på barnmottagningen

Idag var vi på barn för att kolla pox, vikt och längd. Så jävla trött på skiten!!!
Allt var bra som vanligt, pox 83%, vikt 5818g och längd 62,2cm.

När jag lagt Luna på skötbordet kommer sköterskan och säger hur viktigt det är med hudkontakt p.g.a hennes öga... Hon menade på att eftersom hon inte ser, men då sa jag vad hennes ögonläkare sagt. Han är överläkare så han borde veta vad han pratar om. Enligt honom kommer hon bara ha lite svårare med avståndsbedömning och vida seendet. Hon är ju fan inte helt blind!!!
Sen ska sjukgymnasten ringa så vi får komma dit för en koll, neurologen ska la också vara med så ska dom bedöma vad hon behöver hjälp med osv. Hjärtebarnen brukar ha lite lägre muskeltonus än andra.
Känns som att dom hela tiden letar fel, gör henne sjukare än vad hon är.
Frågade återigen varför vi ska gå på kontroller lika ofta som de barnen som har sond, svårt att gå upp i vikt, ligger lågt i pox osv.
Fick som svar att man inte vet vilka barn som kommer må dåligt... Då sa jag att hon mår ju bra, förra gången blev hon dålig över i natt. Jag är den första som märker om hon inte mår bra.


Fan vad arg jag är nu.
Ska ta upp detta med läkaren på onsdag. Vet man inte ska man fan inte yttra sig heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får försöka se det från det Ljusa Mickis. Dom försöker ligga ett steg före utifall det plötslig händer nåt. Förstår att du är trött på alla kontroller (va ju själv så trött på Emmas alla ögonkontroller i början så jag nästan kräktes) men sen så sket dom i henne när hon hade urinvägsinfektionen ist, som slutade i 3 dagars lasarett så man måste ändå försöka.. trots vissa personers dumma kommentarer.. :)

Unknown sa...

Är nog som ovanstående skriver. kan tänka mej att du har de hur jobbigt som helst me alla besöken.

*i-net kram*