onsdag 27 januari 2010

Kateterisering avklarad

Gårdagen var den längsta på länge. Kom till dagvården halv 8, satte på emla, tvättade ljumskarna och fick en skjorta. Kom upp till angiolab vid 8, Luna fick lite midazolam och katalan (lugnande- sövande i högre dos). Fick hålla henne till 8.20, då gick dom in med henne för att sätta nål. Det hade gått jättebra, bara 1 stick men det var ju narkosläkaren som satte den.

Vid 11.15 ringde dom och sa att det var klart och att det hade gått bra. Gick upp till uppvaket, Luna sov som en stock men vaknade efter ca 40min. Efter 1h var vi nere på dagvården igen.

Fick sitta och vänta på torax konferensen som skulle börja ca kl 16. Vid 17.30 fick jag veta att konferensen blivit inställd p.g.a en akut op.

På kat såg dom att ett kärl till höger lungartär är trångt och därför har kanske inte lungartärerna vuxit så mycket som behövs för nästa op (glenn). Ska få reda på om det blir en extra op innan glenn idag eller imorgon. Skulle egentligen fått veta igår men konferensen blev ju inställd. Så typiskt, går bara och väntar på att dom ska ringa.

Var hemma vid 20.15 igår. Var jättetrött så jag gick och la mig tidigt, trodde jag skulle få sova men inte då. Luna sov oroligt hela natten, spydde floder vid 12 och vaknade för dagen 6.15.
Hoppas på att denna natten blir bättre.
Hon har gått ner i syremättnad idag, syns på hennes läppar som blivit lite blå. Igår låg hon bra så det kanske är förkylningen som spökar. Kräktes massor av slem nu ikväll med *suck*
Hon får inte bli sjuk nu innan hon ska opereras.

Inga kommentarer: