lördag 14 november 2009

Massa jävla krångel som vanligt

Fick ett brev från kronofogdsmyndigheten i veckan, om mina körlektioner på körkortsteamet. Jag hade gjort upp med kvinnan i receptionen om att jag skulle betala när jag kunde. Har betalat ca 3000kr detta året och med min ekonomi är det VÄLDIGT mycket med tanke på hur mycket jag får i fp osv.
Tyckte hon kunde sagt att du har max 1år på dig sen skickar vi det till kronofogden.... Nu är det iaf betalt, dålig timing som vanligt då jag kommer få ca 1000kr i fp denna mån. Fan va trött jag blir.
Jag har lärt mig min läxa iaf, lita aldrig på företag.

Ska ansöka om underhållsstöd med, har ju knappt någon inkomst. Jag och barnens pappa kom överens om att jag skulle be om pengar när jag behövde det. Det fungerar inte, har inte ens gått 3 veckor sedan vi bestämde det... Bad om pengar till ersättning och blöjor till Luna men tror ni jag fick några? NÄ!
När jag frågade fick jag svaret : jag har inte så mycket pengar kvar heller. Frågade hur mycket han hade, 2800! Ska mjölka ur honom så mycket bidrag jag kan. Så gör man fan inte, låter sina egna barn svälta om jag inte haft någon annan att låna av.
Tur att jag har snälla föräldrar som lånade mig pengar till ersättning och blöjor.

Skönt att vara singel faktiskt, slippa en massa tjaffs och bråk. Jobbigt att ha barnen helt själv men dom växer och blir mer och mer självständiga. Tiden gå ju så fort,. får försöka ta vara på tiden när dom är små :-)

Vet att du läser min blogg ibland, men bryr mig inte. Ring och messa så mycket du vill om det jag skrivit här.

3 kommentarer:

Sandra ♥ sa...

Du är stark gumman!!! Tro fan han ska betala!

Anonym sa...

Åååh blir tokig.. vad är det som får "män" att tro att barn lever på luft och vatten. Tro fan att han ska bidra oavsett om han ska leka "pappa" då och då el inte. Håll på dig!! prata med dom på FK så hjälper dom dig med alla dom där bidragen man kan söka.. :)

Unknown sa...

Japp, jag läser å jag e inte arg för de du skriver, men du lovade mej också halva hyran i 3 månader, pengar som jag inte lär se ifrån dej, där av att jag måste spara, å som du vet a-kassan är som dom är, å verkar göra allt för att slippa betala ut till mig.. självklart ska du få pengar, men "mjölka" du, du vet själv hur de e, synd att du väljer de ordval bara. sköt om dej

P.S: jag frågade dej juh idag om du ville ha pengar, nu när jag fick min del ifrån FK.