onsdag 7 oktober 2009

Mer tråkiga saker som händer

I måndags fick jag reda på ytterligare en jobbig sak, min farfar är döende i skelett cancer :-( Han har max 1år kvar att leva beroende på hur snabbt det utvecklas. Strålbehandlingen han fått har inte hjälpt så nu finns det inget läkarna kan göra. Bara ge smärtstillande tills han får somna in. Min farmor dog i cancer för 9år sedan. Den sista tiden låg hon i respirator och var inte kontaktbar. Vill inte att farfar ska behöva ligga så.

När ska man få en paus från alla jobbiga saker som händer? Give me a break!

På familjeliv finns det en tråd i forumet, hjärtebarn. Den är hur bra som helst, där kan man fråga andra föräldrar med hjärtebarn olika saker och byta erfarenheter.
Nu läste jag om en liten kille som fått en virus infektion som satt sig i hjärtat.
Det går inte att få det att fungera normalt igen så nu väntar han på ett nytt hjärta, han är prio 1 i hela europa just nu. Hoppas verkligen han hinner få ett nytt innan hans lägger av.
Tänk att en virus infektion kan göra hjärtat så skadat att man behöver en transplantation.
Jag oroar mig ständigt för Luna, hennes hjärta, om hon är påväg att bli sjuk, om shunten blir för liten innan hon är mogen för nästa op (Glenn).

Undrar hur man orkar med allt som händer, allt går i ett känns det som.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, dela med mig av mina tankar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Fan stumpan, tråkigt med farfar :'(
hälsa honom från mej..
Oroar mej också för Luna, å dej nu me :/

Men man e tvungen att vara "anträffbar" via AF å jobb verkar jag juh få.. hoppas att du pallar å kommer hem snart, saknar er alla otroligt mycket.