måndag 31 augusti 2009

"Platsen som gud glömde"

Igår fick jag nog av hur dom behandlar Luna och mig som förälder. Blev ledsen och förbannad över hur hårdhänta dom är och hur dom tar henne ifrån mig såfort hon går ner i syremättnad.
Idag har de varit mycket lugnare på den fronten, kanske för att jag sa ifrån igår.

Nu är hon iväg och får en ny cvk. Hon fick en nål i huvudet igår för att dom inte hade tid på operation. Blev inte glad när dom rakat henne lite i luggen och bak då nålen inte fungerar så länge. Sa till redan i onsdags att hon skulle ha en ny cvk då den andra slutat fungera men ingen lyssnar ju på en mamma på det här stället "platsen som gud glömde".
Nu kan dom inte ens sätta en nål någonstanns om det skulle bli akut för att hon är så sönderstucken. Bra jobbat måste jag säga.
Luna har inte ätit sen 3.30 inatt, fick inte glukosdropp förän vid 10 imorse så nu får dom ge henne extra vätska med. Fattar inte hur fan dom tänker. Hon har gått ner i vikt de senaste dagarna så nu väger hon 3895g, när hon föddes vägde hon 4065g....
Vid 13.15 lämnade jag av henne på operation, nu är klockan 15.55 och jag har fortfarande inte hört något...
Hon har bytt ersättning till nutramigen (eller hur det nu stavas) för att dom misstänker att hon är allergisk mot komjölk. Jag tror hon skriker för att kroppen inte orkar med mängden mat hon får (av samma anledning sytesätter hon sig inte så bra heller) och att hon vill ha närhet, inte ligga i sig spjälsäng av stål hela dagarna med folk som kommer och petar på henne hela tiden och sätter tratten för hennes ansikte.
Är det så jävla svårt för sjukvådspersonal att fatta?! Endel har till och med egna barn.

1 kommentar:

Mathias sa...

Nej det är inget kul ställe ni är på just nu. Tyckte många var bra i personalen men det kändes som det var löpande band och jag saknade känslan av att det var någon som hade övergripande koll på hur det stod till med våran pojke.