fredag 15 maj 2009

Hänt i veckan

Var på Bas info på arbetsförmedlingen i tisdags, hade hellre gått i djurparken men men... Kändes så onödigt för mig att gå dit (ams) för jag hade ju bara 2v till min Hp. Inget som sas gällde mig ändå.
Sen åkte jag hem en snabbis, lagade mat. Burk köttfärssås m spagetti, hur lat får man bli ;-)
När jag slängt i mig det gick jag och hämtade Julia på dagis och åkte ner till Bm.
Min Bm oroar sig visst för min vikt, att jag gått upp så mycket (9kg i v 30). Där försvann det lilla självförtroende jag hade. Tur att man ska flytta och byta bm om jag skulle gå upp mycket så slipper jag höra det från henne iaf... Undrar vad hon säger till de som går upp 20-30kg, BANTA el vadå?
Kroppen frigör mer energi och fett från det man äter under graviditeten. Så även om jag äter lika mycket som innan går jag upp. Borde la bm om någon veta.
Hon vill att jag ska ta en till glukosbelastning trots att mina värden alltid legat bra, pappa har ju diabetes typ2 är hennes förklaring. Men borde inte sockret legat lite i överkant när jag ätit innan som i tisdags?!
Järnvärdet hade gått ner ännu mer, startade på 124, 114 och nu låg det på 105. Men jag har svårt att ta järntabletterna då jag dricker mjölk till nästan varenda måltid el så är det mjölk i det jag äter. Med Julia åt jag aldrig järntabletter och det gick bra ändå så jag tar bara de dagar jag kan annars får det va.
Bebisen ligger med huvudet ner nu :-) Hoppas den inte vänder sig igen men det tror jag inte. Den verkar trivas med att sparka och trycka mina revben utåt :-S *ont*
Mitt magmått hade inte vuxit så mycket iaf, låg på översta kurvan förra gången och nu låg den nästan på mitten.

I onsdags var jag i stan med Julia, Anna och Theo. Gick bara och kollade runt lite, måste ju få dagarna att gå och lite trevligt sällskap är ju alltid bra :-)

Igår åkte jag, Julia och mamma till mormor och kollade hennes nya lägenhet. Den var väldigt liten för att vara 55m2 men annars var den jätte fin. Vi körde lite saker som skulle vara med på auktionen nu i helgen. Mycket gamla saker från mormor och morfars föräldrahem och ännu äldre.

Nu ska jag och Julia gå ut och njuta i solen :-)

1 kommentar:

Ida sa...

Vad heter din bm? :) Vad fasen knäppt säga så.jag gick upp allt som allt 8-10 kg.Men du som är lång och allt .Nästan alla jag knner har gått upp 25 kg men det har ju nästan försvunnit fort dom börjat gå och ammat.Knepig bm. Hade bra